شیرآلات ساختمانی

شیرآلات ساختمانی

در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی انواع شیرآلات ساختمانی بپردازیم پس اگر درمورد انواع شیرآلات ساختمان کنجکاو هستنید با ما همراه باشید.

آشنایی با انواع شیرآلات باعث میشود که در هنگام خرید با توجه به نیازتون شیرآلات مناسبی را انتخاب کنید. مثلا در آشپزخانه باید چه جنس شیرآلاتی نصب کنیم؟ یا در دستشویی چه مدل شیرآلاتی را استفاده کنیم؟ ما سعی میکنیم در این مقاله به تمام سوالات شما پاسخ بدیم.

انواع شیرآلات ساختمانی

  • شیرآلات تک اهرمی
  • شیرآلات دو اهرمی
  • شیرآلات فشاری
  • شیرآلات دیسکی
  • شیرآلات پدالی
شیرآلات ساختمانی

شیرآلات تک اهرمی یا دو اهرمی

خیلی وقت ها دیده اید که یک شیر دارای دو دستگیره است که یکی به آب گرم و دیگری به آب سرد متصل است به این نوع شیرآلات شیرآلات دو اهرمی میگویند.

از آنجایی که تنظیم گرمی یا سردی آب در شیرآلات دو اهرمی سخت و مشکل است در نتجه اینم روزها از شیرآلات تک اهرمی بیشتر استفاده میشود و پرکاربرد تر است.

مصرف آب در شیرآلات دو اهرمی به هنگام تنظیم دمای آب مقداری بیشتر از شیرآلات تک اهرمی است پس پیشنهاد ما به شما استفاده شیرآلات تک اهرمی است.

این نوع شیرآلات بیشتر در داخل خانه مثل حمام ، دستشویی و آشپزخانه کاربرد دارد.

شیرآلات ساختمانی

شیرآلات فشاری

یکی از اهداف تولید این نوع شیرآلات صرفه جویی در مصرف آب است همانظور که در قسمت شیرآلات اهرمی دیدید یکی از مشکلات شیرآلات اهرمی مصرف بالای آب بود که با تولید شیرآلات تک اهرمی این مشکلی تا مقداری حل شد ولی در شیرآلات فشاری این مشکل به طرز قابل توجهی حل شد در نتیجه این مدل شیرآلات امروزه بیشتر کاربرد دارند علاوه برآن ظاهر بسیار مدرن تری نسبت به شیرآلت اهرمی دارد.

شیرآلات فشاری همانند شیرآلات اهرمی بیشتر در منازل مانند آشپزخانه و دستشویی و ..  کاربرد دارد.

شیرآلات ساختمانی

شیرآلات پدالی

این نوع شیرآلات مناسب برای نصب در امکلن عمومی میباشد مثل سرویس بهداشتی مساجد، مراکز خرید ، بیمارستان ها و غیره.

کنترل قطع و وصل کردن آب توسط پدال انجام میشود. جایگاه قرارگیری این پدال ها در پایین سرویس است و با کمک پا قطع  و وصل کردن آب انجام میشود.

این نوع شیرآلات برای مصارف خانگی مثل حمام و دستشویی توصیه نمیشود.

شیرآلات دیسکی

یکی از مدرن ترین شیرآلات موجود شیرآلات دیسکی هستند. این نوع شیرآلات جزوه دسته بندی شیرآلات تک اهرمی میباشند و اهرم آن‌ به روی یک بدنه استوانه‌ به شکل عریض قرارگرفته است.

دو دیسک سرامیکی در انتهای مخزن آب گرم و سرد این نوع شیرآلات قرار گرفته که با بالا پایین شدن این دیسک ها فشار آب را میتوان کنترل کرد.

دمای آب این شیرآلات با چرخش اهرم به سمت های مختلف تنظیم میشود و عملکردی مانند شیر اهرمی دارد.

مزیت مهمی که این نوع شیرآلات دارند دوام بسیار بالا این نوع شیرآلات میباشد در نتجه نیاز به تعمیرات ندارد.

شیرآلات دیسکی مناسب برای داخل منازل و خانه ها مانند حمام، دستشویی و… میباشد.

در این مقاله با انواع شیرآلات ساختمانی آشنا شدیم جهت دیدن محصولات و اطلاع از قیمت ها روی لینک زیر کلیک کنید.

instagram